12 January 2014

Mijn eerste affo in 2014

Net als zovelen twee jaar geleden enthousiast aan de huisjes begonnen. De opzet was om elke dag een huisje te maken, maar ik wist al meteen dat ik dat niet zou redden. Ik wilde in totaal met boompjes erbij 100 blokjes maken. Een erg leuk project, maar zoals met zoveel dingen was de animo na een paar weken weg. De huisjes belandden in de ufo mand. Dit jaar heb ik voor mezelf uitgeroepen tot UFO-jaar en de bedoeling is om tenminste 3 grote quilts en wat klein spul af te hebben op het eind van dit jaar. Als eerste dan maar de huisjes aangepakt. Rijen en sashings losgetornd, papier eraf gehaald. Wat een gepriegel. Met mijn zieke duimen is het een helse toer om snippers van nog geen centimeter weg te trekken. Maar met hulp van een pincet is het gelukt.



 Ik had precies genoeg blokjes om 2 kussens te maken. En het eerste is afgelopen week af gekomen. Het tweede kussen is in de maak. De ongeveer 80 uitgeprinte blokjes en alle al of niet op maat geknipte scraps zijn al bij een nieuwe eigenares. Mooi 1 doos leeg dus aan het begin van het jaar. Op naar de volgende.

11 comments:

hetty said...

I loved those little houses too, but like yours, mine are sitting in a UFO box. I should make a pillow or a miniature quilt with them and stop nagging myself about making any more. Thanks for the inspiration! Love your little trees too.

Tilly said...

Bij mij zitten ze ook in de ufo doos, maar het streven is om van alle huisjes een afgewerkt projekt te maken. Je kussens zien er leuk uit complimenten. groetjes

AnitaS said...

Leuk ziet je kussen er uit. Fijn als er weer iets af is.

GRANNY'S HOUSE said...

Zo heb je toch nog wat aan je huisjes en een troost bij mij ligt er ook heel wat :-)

Groetjes
Ines

sylvia said...

leuke oplossing! Ik ben blij met mijn affo huisjesquilt, maar vond het een hele bevalling!!
Ik heb ook van die afschuwelijke handen, met van die vreselijke spalken voor de nacht.
Op naar de volgende ufo!!!

Inge said...

Hartstikke goed idee van die kussens. Ik heb ook vanmiddag de huisjes weer eens opgepakt. Ik zit met een mand met 145 huisjes, ook veel uitgehaald en nu moeten ze maar eens aan elkaar, dacht ik. Maar jemig, ik werd er hartstikke depressief van en heb het hele zwikkie weer in de hoek gegooid. Ellende!!

Guusje, said...

Wat een mooi kussen en wat een goed idee om er kussens ban te maken en het tot een Affo te maken en dan. Of meer dit jaar geweldig het gaat je zeker lukken ik heb vorig jaar als ik goed kan tellen 7'tops afgekregen nog 3 te gaan en dan heb ik alle tops waar ik ooit aan begonnen ben af. Heerlijk is dat weer rui te voor iets nieuws.

conny's quilts en creaties said...

Mooi kussen! Dat was een goed idee: de boel weggeven en van een paar blokjes een leuk kussen maken, zo kun je mooi vast één ding van je "te doen" lijstje schrappen.

Sue-Anne said...

That is fantastic to have a UFO box emptied and a beautiful cushion finished. I Might have to do something like that with all my Klosjes!

Vlijtige Handjes said...

Klein maar fijn en heel gezellig op de bank. Leuk gehuchtje!

Jantine said...

Ik heb er maar 3 gemaakt... wat zal ik daar eens mee doen ;-)... (met dat ik dit type heb ik een idee, wacht maar af)