02 June 2013

Weer eens een berichtje,

Mijn blogje wordt de laatste tijd wel heel erg verwaarloosd. Maar er valt ook zo weinig te vertellen. Er is hier gestaag doorgewerkt aan de babyquilt maar die is op een soort rampenquilt uitgelopen. Afgelopen week weer alle quiltwerk uitgehaald en nu heb ik hem weggestopt. Wil hem voorlopig niet meer zien.
Gisteren dan maar begonnen aan het quilten van de Round Robin. Machinaal. Ik had hem meegenomen naar onze midweek in april, maar omdat de achterkant ook helemaal gepatcht is, was er met de hand geen doorkomen aan. Zelfs onze meest ervaren handquiltster had er moeite mee. De paar steken uitgehaald en besloten het met de borduurmachine te proberen. Eerst een proeflapje gemaakt en daarna aan het echte werk begonnen. En het valt niet tegen. Het hart van de ster is gedaan en de ster is in de ditch gequilt. Nu moet de achtergrond van het middenstuk worden opgevuld en dat gaat niet meevallen. De quilt is loodzwaar, meet 2m x 2m dus dat zal een hele klus worden. Ik heb me voorgenomen er een paar keer in de week een paar uurtjes aan te werken. Meer kunnen mijn armen en handen niet aan. Ik zal regelmatig wat van mijn vorderingen laten zien.

 
De steken zijn wat moeilijk te zien. Als je op de foto klikt, wordt die iets groter.
Hieronder het proeflapje.
 
 
 
Nog steeds heb ik problemen met Blogger. Dat is een van de redenen waarom ik niet meer zoveel zin heb in bloggen. Ik moet via een externe host foto's uploaden, mijn volgers zijn al maanden verdwenen en wat ik ook probeer, ze komen niet terug, de feedjit  traffic is verdwenen en krijg ik ook niet meer teruggeplaatst, instellingen krijg ik niet veranderd, en nog wat van die dingen. Ik heb al op Blogger help gezocht, maar daar vind ik ook geen oplossing. Heeft iemand dezelfde problemen (gehad)? Of heeft iemand een idee hoe ik alles weer in het gareel krijg. Ik heb tot enkele maanden geleden nooit problemen gehad. Heb in het verleden behoorlijk aan mijn blog gesleuteld en dat ging allemaal goed. Nu doe ik niets bijzonders en geeft Blogger het op. Raar toch?
 
Ik ga een rondje maken langs mijn favoriete blogs. Sorry dames, dat ik jullie ook verwaarloosd heb.
 

15 comments:

Ineke said...

Gelukkig kan ik zien wanneer je weer iets hebt geschreven. De Round Robin ziet er mooi uit! Jammer dat het niet goed is gegaan met de baby quilt.
Groetjes, Ineke

katrien said...

Jammer van de baby quilt,succes met de andere.
Ik kan je niet helpen met je blogger probleem.

Vlijtige Handjes said...

Begrip 'pechquilts' is hier ook aan de orde. Maar het komt goed, straks gewoon weer oppakken. De machinale bloem ziet er goed uit. Ik houd er van. Als het niet lukt dan maar rustiger aan he want dan hou je tijd over voor héle leuke dingen. Ook die komen weer voorbij.
Ik heb geen last gehad van blogger. Er werd gezegd dat chrome problemen gaf en toen heb ik even in Firefox gewerkt maar zonder problemen.
Misschien eens proberen?
Groetjes Anita

Anonymous said...

Mooie quilt

AnitaS said...

Jammer van je babyquilt. Ik vind machinaal quilten leuk om te doen. Ik heb geen probelemen met Blogger en kan je volgers zien.

Saskia said...

Ik kan je ook niet helpen met blogger. Heb zelf nu een App, (blogsy) omdat ik meer via de Ipad werk. En daar gaat het goed mee. Kan alleen niet goed meer mijn behangetje (lay out en background) veranderen. Maar dat komt door de ipad en niet door blogger.
Ik hoop dat de quiltramp-bui snel voorbij gaat, en je weer lekker in de "quilt-flow" komt.

Lida said...

Doe vooral kalm aan met zo'n grote quilt, want het is echt heel belastend voor je armen en gewrichten! Maar dat motiefje ben ik ook aan het borduren in mijn bedquilt, wordt wel heel mooi.
Heb geen idee wat je hebt gedaan of wat je moet doen en ken de problemen zelf niet, groetjes
Lida

Klaske said...

Ik zie je volgers ook hoor, ik heb ook geen problemen met blogger. Ik werk met Chrome, daar werkt blogger volgens mij het beste mee. Een vriendin van mij was ook haar volgers kwijt op haar notebookje maar op haar pc met chrome werkte het prima.
Je quiltwerk ziet er goed uit, zag het al voorbij komen op FB.

GRANNY'S HOUSE said...

Ik heb het met de huisjesquilt, ook zo zwaar, een hartje erin en toen weggelegd, eerst maar eens voor een quiltstandaard zorgen.
Je patroon is prachtig geworden, ik kan niet quilten achter de naaimachine, jammer genoeg.

Groetjes
Ines

Mistea said...

The quilt looks lovely and your quilting is gorgeous.

Enjoy your sewing if not the blogger issues, we'll still look when you're here.

hetty said...

Your quilts looks fantastic! I was having all kinds of issues with Blogger a while ago. Then someone suggested I try to use Google Chrome instead of internet explorer. That seemed to do the trick.

Guusje, said...

Fijn weer iets van je te lezen. Soms gebeurd het dat we er even niet zijn. Jammer dat de babyquilt niet is geworden wat je voor ogen had. Knap dat je hem hebt uitgehaald. De quilt waar je nu mee bezig bent wordt mooi en wat betreft Blogger helaas kan ik je niet helpen. Ik hoop dat er iemand anders is die je wel hulp kan bieden.

martine said...

Wat lijkt me dat heerlijk om op de machine te kunnen quilten. Komt er tenminste iets af.

sylvia said...

jammer van je quilt........:(
met blogger kan ik je niet helpen, ben blij dat ik de mijne na heeeeeeeel veel gedoe op de rails heb!
Ik schrijf trouwens mijn blog niet in blogger, maar in windows live writer!
groetjes, Sylvia

Carin Wijnand said...

Vind het machine quilten zo knap, ziet er prachtig uit.