28 May 2012

Laatst heb ik me opgegeven om mee te doen aan het Bernina Zomerblogproject.  Je krijgt dan van Bernina een lap katoen waarvan je naar eigen idee een werkstuk mag maken. Voorwaarde is dat het grootste deel van je project uit die bepaalde stof bestaat en dat je een foto instuurt voor de Bernina blog.  Het is een fris kleurig stofje waarvoor ik verschillende ideeen heb. Ben e.e.a. nog aan het uitwerken. Voor mezelf dus ook nog spannend wat het gaat worden. In ieder geval geen groot werkstuk want ik heb nog maar drie weken de tijd. Ideeen zijn nog welkom!


Donderdag was er weer borduurbee (voor borduurmachines). Leuk en gezellig. We hebben een  briletui voor de zonnebril  en een sleutelhanger gemaakt. Mijn sleutelhanger is nog niet helemaal af, maar het briletui wel. Heel zomers leuk geworden. Alleen past mijn zonnebril er niet in. Te groot. Maar het is wel geschikt voor leesbrilletjes. Heeft  in ieder geval 1 van de 7 brilletjes een vaste plaats gekregen. Nu proberen te onthouden waar ik het etui neerleg ;-)



Nog een gezellige Tweede Pinksterdag De weersvoorspellingen zijn goed!

12 comments:

Vlijtige Handjes said...

Wat een leukerd!! Echte zomer. Ik zou hem alleen al meenemen om op tafel te leggen...... met een zonneleesbril.... :)
Groetjes Anita

Ineke said...

Wat een leuke!!! Succes om wat te bedenken voor Bernina.
Groetjes

Simone de Klerk said...

Spannend, zo een project. Hoeveel stof is het? Misschien een fleurige bloes. Je ging toch weer kleren maken?
Wat een grappig etuitje. Je leesbril verstopt zich vanzelf. Die wil niet meer uit dat etuitje.

Plakhuis said...

Wow wat een gaaf hoessie!!! Wil ik ook!! Kan ik hem bestellen hihihi. En ben heel benieuwd wat die lap gaat worden.

Karen said...

I could never come up with an idea in 3 weeks time! lol. Love the glass case, so funny!

Peg - Happy In Quilting said...

Fantastic Jossie....

Marion B. said...

De strepen gebruiken om plooien te leggen en die steeds in banen om en om in de andere richting stikken? In stukken knippen/snijden/scheuren en dan weer aan elkaar met siersteken op een watersoluble?
Dubbel nemen, en onderlaag van andere stof, willekeurige stiksels maken, bovenste stoflaag wegknippen en verder met sierstiksels? eventueel textielverf gebruiken om te accentueren?

Krijg je genoeg inspiratie.........? Ik hoop niet dat je het te opdringerig vind maar ik werd helemaal blij van dat gezellige lapje.

Marie-José said...

Zo, langzamerhand kom ik weer in mijn eigen ritme. Erg hectische tijd achter de rug. Nu het bloggen weer oppakken.
Ik vind je brillenkoker wel errug sexy hoor:-) Leuk hè zo'n borduurmachine. Een lapje van Bernina, goh, ik had zo mee kunnen doen. Is het niks voor een twisted pinwheel?

Guusje, said...

Wat een leuke brillenetui.

Anonymous said...

Succes met je zomerproject. Het hoesje is leuk geworden.

Rian said...

o, wat een bekende stof, ik herken hem van mijn tafel. Kreeg precies dezelfde toegestuurd. Ik ben halverwege.....succes.

Yvonne aka sommeke said...

Oei, is de inspiratie er ondertussen? Ik vind het ook een mooi lapje maar zou niet goed weten wat er mee te doen...
Sexy brillenetui! Op 't laatste quiltweekend kregen we zo iets gelijkaardig maar dat was een scharenetui! De jouwe is wel kleuriger!